شلبی در سال 1956 و 1957 برنده عنوان « بهترین راننده سال » از طرف نشریه معتبر Sports Illustrated شد. در فاصله سالهای 58-59 نیز توانست در هشت مسابقه فرمولوان شرکت کند.
با اینکه دیگر او به رانندهای سرشناس مبدل شده بود، اما بر اثر بیماری قلبی در سال 1960 برای همیشه از حضور حرفهای در مسابقات اتوموبیلرانی کنار کشید. اما شلبی مردی نبود که به این زودیها خسته شود! بعد از این دوران، او بدنبال ایجاد شرکتش رفت تا خودروهای موردعلاقهاش را اینبار خودش بسازد و نهایتا در سال 62 میلادی و در جریان نمایشگاه خودروی نیویورک برند شلبی را برای نخستینبار به جهانیان معرفی نمود.
بعد از این شلبی تمرکز خود را بر روی طراحی و ساخت خودرو کرد و با رابطه خوبی که با فورد برقرار کرده بود نیز توانست محصولات منحصر به فردی را تا به امروز روانه بازار کند که شاید یکی از بدیعترین آنهافورد موستانگ GT500 سال 1967 میلادی باشد. در آخرین سالهای عمرش نیز اگرچه شدت بیماری قلبی او بیشتر و بیشتر شده بود اما هنوز هم به خلبانی علاقه نشان میداد. وی نهایتا در سن 89سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان دالاس (تگزاس) درگذشت.
این Ford-Mustang_GT500 توسط کارول شلبی تیونینگ شده